Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

De regels en doelstellingen van de 0572-pagina

  • Ewoud ten Kleij (webmaster)

    Beste bezoekers…

    Hierbij voor de duidelijkheid nog even de doelstellingen en regels van de 0572-pagina / het 0572-prikbord.

    ** DOELSTELLINGEN VAN DE 0572.PAGINA.NL **

    - bezoekers informeren en doorverwijzen over en naar sites uit Salland en met name de regio met kengetal 0572 (Raalte, Heino, Luttenberg, Lemelerveld, Lemele, Broekland, Heeten etc.)

    - een actueel en duidelijk aanbod van kwaliteitslinks aanbieden aan de bezoeker

    - inwoners van Salland eenvoudig naar sites uit de regio te verwijzen

    ** REGELS TEN OPZICHTE VAN HET 0572-PRIKBORD **

    - alleen berichten die daadwerkelijk te maken hebben met de doelstellingen en/of inhoud van de 0572-pagina mogen worden geplaatst.

    - berichten die niets te maken hebben met de doelstellingen en/of inhoud van de 0572-pagina zullen zonder enige toelichting dan ook worden verwijderd

    - berichten die niet direct te maken hebben met de 0572-pagina en haar doelstellingen kunnen alleen worden geplaatst indien er een toelichting wordt gegeven door de schrijver of plaatser van het bericht

    ** Overige informatie **

    Als er nog steeds onduidelijkheden bestaan over de richtlijnen en regels van de 0572-pagina en het daarbij horende prikbord kunt u contact opnemen met de webmaster, door een e-mail te sturen aan 0572@pagina.nl

  • Henk

    Je regels zijn duidelijk en ik hoop dat je wat meer mensen kunt aantrekken. Salland is niet alleen een prachtige streek maar heeft -heb ik gemerkt- ook een taalverwantschap met het oud-Engels van Shakespeare. Het oud-Engels ‘Thou best’ komt sterk overeen met Do best (of Du bist).

    Vroeger -Ja daar komt-ie weer- toen ik in Raalte kwam werd het dialect veel meer gesproken. Als ik daar een paar weken met vakantie wilde zijn, moest ik me dat dialect eigen make. Dat lukte ook wel, denk ik, want als kind pik je dat wel op.

    Er zijn ook veel volksverhalen uit die tijd. Ik ken er een aantal vanuit de literatuur, maar ik ken er ook een paar uit de verhalen van de ouderen (die nu al lang dood zijn). Als kind zat ik vaak aan tafel met veel ouderen maar de verhalen snapte ik wel. Die waren soms heel griezelig.

    Als je wat meer mensen weet te lokken, schrijf ik die verhalen op. Ik wil namelijk zelf ook wat zien gebeuren hier. Er wonen heel wat familieleden van me en bekenden (zelfs iemand met dezelfde naam) en ik ben gewoon nieuwsgierig, maar ik ga niet zitten schrijven voor maar een belangstellende.